Dne:

15.12.2014

Bod programu:

8/2/1

 

 

 

 

Věc:

Rozpočet města na rok 2015

Důvod předložení:

Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích

Zákon č. 250/2000 Sb., rozpočtová pravidla územních rozpočtů

Zpracoval:

vedoucí odborů Magistrátu města Opavy, městská policie, ředitelé příspěvkových a obchodních organizací napojených na rozpočet města,

oddělení rozpočtu, vedoucí Ing. Lenka Grigarová

Ing.Miroslav Drössler, vedoucí finančního a rozpočtového odboru

 

Předkládá:

Bc. Martin Víteček, primátor města

Projednáno:

RMO 13.11.2014, 24.11.2014, 26.11.2014

Finanční výbor ZMO (po odeslání tohoto materiálu)

 

Požadavek na úpravu rozpočtu:

 

 

 

 

 

 

Zastupitelstvo města

 

1.

schvaluje

 

 

 

rozpočet Statutárního města Opavy na rok 2015 dle přílohy č.1

 

 

2.

uděluje

 

 

 

 

kompetence radě města k hospodaření podle schváleného rozpočtu, a to v souladu s § 102, odst.2., písm.a)  zákona č.128/2000Sb. O obcích, to je provádět rozpočtová opatření u všech položek dle návrhu rozpočtu na rok 2015 v rozsahu:

 

 

 

a)

všechna rozpočtová opatření, týkající se přijetí dotací ze SR, Národního fondu, Státních fondů, Centra pro regionální rozvoj ČR (CRR), z Úřadu regionálních rad soudržnosti (ÚRR) a rozpočtů územně samosprávných celků a jejich použití, pokud poskytovatel neurčil jinak

 

 

 

 

b)

ostatní rozpočtová opatření, zvyšující nebo snižující schválený rozpočet do úhrnné výše 10-ti% celkové schválené částky rozpočtu. Do tohoto finančního objemu se však nezapočítávají ta rozpočtová opatření, kterými dochází k rozpisu schválených položek, např. z položek „rezervních“ do jednotlivých akcí nebo jednotlivých položek v souladu s platnou rozpočtovou skladbou

 

 

 

c)

do doby schválení finančního vypořádání za rok 2014 provádět předběžná rozpočtová opatření související s tímto finančním vypořádáním v případech, kdy finanční prostředky jsou rezervovány v rozpočtu roku 2014, ale výdej za ně se uskuteční v roce 2015, případně později

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Důvodová zpráva

 

Vážení zastupitelé,

velice se omlouvám za odeslání nedostatečného materiálu, konkrétně přílohy č. 2, příjmy a výdaje rozpočtu na rok 2015.

RMO na svém zasedání dne 26.11.2014 schválila u odboru informatiky a technických služeb pouze celkovou částku pro tyto odbory.

Zástupci výše uvedených odborů provedli následně dodatečně rozpis na jednotlivé akce, který jsem však již zapomněla zapracovat do předložené tabulky zastupitelům města. Na úředních deskách je materiál v pořádku.

Ještě jednou se velice omlouvám, chybu napravuji a posílám doplněnou tabulku.

 

Příloha č. 2 – příjmy a výdaje rozpočtu  2015 doplněné

 

Další změna v dodatečném bodě se týká změny usnesení.

Po konzultacích s odborem právním jsme dospěli k závěru, že zastupitelstvo obce může dle § 84 a § 102 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích udělit kompetence k hospodaření pouze radě obce, nemůže zmocnit odbory úřadu.

Předložený dodatečný materiál napravuje chybu novým zněním usnesení.

 

 

 

 

Jméno a příjmení zpracovatele:

Ing. Lenka Grigarová

 

Podpis zpracovatele: