Dne:

20.06.2016

Bod programu:

5/16

 

Věc:

Schválení účetní závěrky SMO k rozvahovému dni 31.12.2015

Důvod předložení:

Činnost odboru

Zpracoval:

Ing. Miroslav Drössler, vedoucí finančního a rozpočtového odboru

Předkládá:

Ing. Radim Křupala, primátor

Projednáno v RMO:

25.05.2016 - schvaluje

Požadavek na úpravu rozpočtu:

 NE

 

Návrh usnesení:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zastupitelstvo města

 

1. 

schvaluje

 

 

Účetní závěrku za rok 2015 Statutárního města Opavy, sestavenou k rozvahovému dni 31. 12. 2015

 

 

2. 

schvaluje

 

 

Výsledek hospodaření Statutárního města Opavy

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Důvodová zpráva

Zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů je v § 4 odst. 8 písm. w) stanovena povinnost schvalování účetní závěrky, postupy a pravidla schvalování jsou řešeny vyhláškou č. 220/2013 Sb.

 

Povinnost schvalovat účetní závěrku je vymezena zákonem č. 239/2012 Sb., kterým se mění zejména zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákon č. 128/2000 Sb., o obcích.

 

RMO předkládáme tyto podklady, které jsou předmětem schválení účetní závěrky zobrazující věrný obraz:  Rozvahu, Výkaz zisku a ztrát, Přílohu, Přehled o peněžních tocích a Přehled o změnách vlastního kapitálu.

 

Usnesení zastupitelstva o schválení účetní závěrky bude předáno včetně informace o schválení nebo neschválení účetní závěrky včetně souvisejících informací, které jsou specifikované v technické vyhlášce č. 383/2009 Sb., v platném znění do CSÚIS (centrální systém účetních informací státu).

 

Součástí materiálů je zpráva o Přezkumu hospodaření, provedená auditorskou firmou HZ Brno. Připojena je Inventarizační zpráva za rok 2015, schválená Ústřední inventarizační komisí rady SMO.

 

Zpráva o výsledcích finančních kontrol a Zpráva interního auditora v roce 2015 je uložena na Odboru kontroly, interního auditu a bezpečnosti  MMO.

 

Své případné písemné dotazy a připomínky zasílejte k rukám vedoucího finančního a rozpočtového odboru Ing. Miroslava Drösslera, Horní náměstí 69, 746 26 Opava, nebo můžete využít e-mailovou adresu zaver.ucet@opava-city.cz.

Správnost a úplnost účetnictví je zajištěna vnitřním systémem oběhu dokladů s vazbami v software GINIS a VERA. Všechny účetní operace jsou prováděny pouze na základě podkladů schválených vedoucími odborů nebo starosty MČ. Výdaje finančních prostředků podléhají navíc kontrole správců rozpočtu. Všichni vedoucí pracovníci provádí průběžnou a následnou finanční kontrolu. K 31. 12. je prováděna inventarizace veškerého majetku a závazků SMO, kde jmenované inventarizační komise ověřují, zda údaje v účetnictví odpovídají skutečnosti. Správnost účetnictví i výkazů pak také ověřuje interní audit v rámci prověřování dodržování právních předpisů a zajištění ochrany proti rizikům apod. při finančních auditech a auditech systémů. Údaje o ročním hospodaření jsou dále předmětem přezkumu zahrnujícího účetnictví, finanční operace, náklady a výnosy, finanční operace s cizími zdroji, finanční vypořádání, hospodaření s majetkem, stav a nakládání s pohledávkami a závazky, ručení, zástavy, zřizování věcných břemen.

 

Majetek je evidován v účetnictví dle faktur, zápisů o dokončení nebo smluv a jeho účtování včetně oprávek, odpisů a rozpouštění dotací přímo váže na jmenovitou evidenci s podrobnými údaji, vedenou odbory.

Většina pohledávek je účtovány na základě jmenovitých podkladů z evidence správců – odborů a váže na jejich podrobnou analytickou evidenci, včetně vyjádření opravných položek. Pohledávky z dotací jsou doloženy smlouvami nebo rozhodnutími poskytovatelů.

Dodavatelské faktury jsou předávány přes spisovou službu na účtárnu k evidenci a tím veškeré zpracování již je prováděno elektronicky. Tím je přehled o stavu a průběhu operací i ve vazbě na objednávky a smlouvy.

Platební poukazy na bezhotovostní výplaty a předpisy závazků jsou zpracovávány také v jednotném software s vazbami na smlouvy, pokud se jich týkají.

Závazky u úvěrů jsou zaznamenávány současně s jejich čerpáním podle bankovních výpisů a snižování stejně u splátek jistin.

Přijaté zálohy jsou účtovány dle přijatých finančních částek podle bankovních výpisů a u nájmů dle smluv s předpisem a platbami proti pohledávkám.

Závazky k zaměstnancům a navazující závazky jsou účtovány podle rekapitulace mezd, předkládané mzdovým a personálním oddělením, schválené příkazcem operace.

Daň z příjmů je ve výkazech formou aktivního a pasivního dohadu.

Dohady jsou zaneseny ve výkazech na základě podkladů předaných vedoucími odborů s rozpisy a přesným účelem.

 

ROZVAHA

A. I. Dlouhodobý nehmotný majetek

Největší podíl na přírůstcích má odbor hlavního architekta a územního plánu 920 tis. Kč: krajinná studie, rozptylová studie, statické posouzení, investiční záměr.

 

Vyřazen byl např. strategický plán rozvoje a projekt za 686 tis. Kč.

 

A. II. Dlouhodobý hmotný majetek

Nově byla zařazena dokončená tělocvična Komárov 26.074 tis. Kč, městský náhon a sedimentační nádrž 12.234 tis. Kč, cyklostezka Komárov 8.385 tis. Kč, park Sv. Hedviky 6.498 tis. Kč, fotbalové hřiště 4.380 tis. Kč, rozvodna VO 2.312 tis. Kč, parter Olomoucká 1.855 tis. Kč, rekonstrukce křižovatky Komárov 1.475 tis. Kč, dětské a dopravní hřiště Vlaštovičky 1.086 tis. Kč, dětské hřiště Malé Hoštice 1.058 tis. Kč, komunikace M. Hoštice 924 tis. Kč.

 

U movitých věcí šlo zejména o vybavení nové haly SFC 1.409 tis. Kč, vybavení tělocvičny Komárov 325 tis. Kč, vybavení MŠ Mnišská 555 tis. Kč, vybavení komunitního centra 391 tis. Kč. Dále nákup HW, tiskárny, monitorovací systém, nádoby na posyp, tabule, křovinořezy, minikamery, saunová kamna, závěsné lanové systémy, vybavení kostela, nábytek apod.

 

Technické zhodnocení víceúčelové haly SFC 28.783 tis. Kč, modernizace výtahu 517 tis. Kč, závlahový systém 256 tis. Kč, stavební úpravy komunitního centra 10.297 tis. Kč, rekonstrukce ulice Gudrichova 23.687 tis. Kč, zlepšení dopravní infrastruktury 2.002 tis. Kč, obnova infrastruktury 9.806 tis. Kč.

 

V úbytcích je bezplatný převod požárního auta na HZS MS kraje za 4.948 tis. Kč.

Dar automobilové cisterny v hodnotě 1.143 tis. Kč obci Velké Heraltice a základním školám drobný dlouhodobý hmotný majetek aj. v celkové hodnotě 2.699 tis. Kč z projektu člověk a svět práce.

 

Vyřazení majetku prodejem např. budovy U Opavice 19 s pořizovací hodnotou 1.448.696,- Kč, vozidla JSDH Komárov 170.000,- Kč.

Vyřazení majetku převodem na příspěvkové organizace např. přírodní zahrady mateřských škol 5.382 tis. Kč a sportoviště Kylešovice 3.545 tis. Kč.

 

V roce 2013 vytvořena mimořádná opravná položka ve výši 8.240 tis. Kč k administrativní budově určené k demolici a opravná položka k pořízení investic 2.275 tis. Kč.

 

A. III. Dlouhodobý finanční majetek

Jedná se o majetkové účasti spravované odborem majetku v hodnotě 201.982 tis. Kč.

V roce 2015 byl jeho stav zvýšený o 33.000 tis. Kč z důvodu vrácení přecenění I. Slezské banky ze jmění (postup před rokem 2010) a snížený o stejnou hodnotu z důvodu likvidace a.s. a výmazu z obchodního rejstříku. Stejně Contact City v hodnotě 6.526 tis. Kč.

Zvýšení o 3.500 tis. Kč peněžitým vkladem do základného kapitálu Hokejový klub Opava s.r.o.

Snížení bylo o 888 tis. Kč na základě peněžního protiplnění za akcie PMS Přerov.

 

 

A. IV. Dlouhodobé pohledávky

Největší podíl má odbor finanční a rozpočtový u poskytnutých záloh na dotace ve výši 23.250 tis. Kč, půjčku 1.500 tis. Kč a odbor majetku u prodejů majetku na splátky, smluvní pokuty a bezdůvodné obohacení 9.389 tis. Kč.

 

B. I. Zásoby

Jedná se o zásoby u kanceláře primátora 6.354 tis. Kč - materiál na skladě (propagační předměty) a zboží na skladě k prodeji v MIC.

 

B. II. Krátkodobé pohledávky

Největší podíl je u aktivních dohadů transferů 86.770 tis. Kč z toho odbor finanční za daň z příjmů SMO 24.622 tis. Kč a odbor rozvoje dotace na multifunkční sportovní areál 29.277 tis. Kč, tělocvičnu v Komárově 23.434 tis. Kč.

 

Pohledávky za odběrateli činí 48.830 tis. Kč s opravnými položkami ve výši 39.886 tis. Kč

 

Pohledávky z hlavní činnosti 30.084 tis. Kč s opravnými položkami 20.827 tis. Kč. Z toho pokuty odboru dopravy 13.669 tis. Kč s opravnými položkami 10.541 tis. a komunální odpad 8.214 tis. Kč s opravnými položkami 4.913 tis. Kč spravovaný odborem finančním a rozpočtovým.

 

Z ostatních pohledávek 33.887 tis. Kč s opravnými položkami 5.068 tis. Kč jsou to především náklady odboru majetku města na pronajaté bytové a nebytové prostory, které budou vyúčtovány nájemníkům. 

 

B. III. Krátkodobý finanční majetek

Jedná se zejména o bankovní účty SMO pro rozpočtové příjmy, výdaje, fondy rezerv a také účty cizích prostředků jako např. přijaté kauce a důchody nesvéprávných. Podrobné příjmy a výdaje jsou uvedeny ve Výkaze pro hodnocení plnění rozpočtu s rozpisy dle odvětvového a druhového třídění.

 

Ze 78 pokladen byl největší pohyb u 3 hlavních příjmových a u 4 hlavních výdajových, které spravuje odbor finanční a rozpočtový. U příjmových pokladen je v příjmech zahrnut i příjem odvodu z dílčích pokladen a ve výdajích zahrnut i odvod vybrané hotovosti na bankovní účty SMO. U výdajových pokladen je v příjmu zahrnut i příjem dotace do pokladny na výplaty. Dílčí příjmové pokladny mají odbory i městské části. Dále jsou platby přijímány také platebními terminály.

Výdajové pokladny jsou pouze u odboru finančního a rozpočtového a depozitní pokladna na odboru sociálních věcí (pro nesvéprávné) Pokladní doklady a knihy jsou vedeny u příjmových pokladen v programu VERA a u výdajových v programu GINIS.

 

C. I. Jmění a upravující položky

Zdroje krytí majetku včetně investičních dotací na jeho pořízení a změny v oceňování.

Podrobnější rozpis ve výkaze Přehled o změnách vlastního kapitálu.

 

C. II. Fondy

Fondy rezerv a rozvoje spravované finančním a rozpočtovým odborem, sociální fond spravovaný kanceláří tajemníka a sdružené prostředky odboru rozvoje a strategického plánování. Dále je to fond obnovy vodovodů a kanalizací a fond havarijní a krizový. Tyto fondy jsou peněžní a mají zřízeny své bankovní účty.

 

Fondy sdružených prostředků jsou pro sdružení Cyklistická stezka Otice, Jakartovice a Krnov.

 

C. III. Výsledek hospodaření

Výsledky hospodaření minulých let 351.946 tis. Kč.

Výsledek hospodaření za rok 2015 ve výši +125.406 tis. Kč, je tvořen rozdílem výnosů a nákladů (viz. Výkaz zisku a ztrát). Výsledek hospodaření za rok 2015 po zdanění činí +100.934 tis. Kč. Po schválení zůstává ve vlastním jmění.

 

D. I. Rezervy

Rezerva odboru majetku na demolici budovy 10.000 tis. Kč byla během roku rozpuštěna na základě dodavatelských faktur za provedené demoliční práce.

 

D. II. Dlouhodobé závazky

Úvěry 474.687 tis. Kč.

Ostatní závazky u odboru majetku 30.248 tis. Kč dodavatelská faktura MVV energie a 4.586 tis. Kč Hala a.s., splatné v následujících obdobích (rok 2024 a 2017).

 

D. III. Krátkodobé závazky

Z toho pasivní dohad finančního odboru na daň z příjmů 24.541 tis. Kč za SMO za rok 2015, která je tvořena výsledkem hospodaření zvýšeným o náklady a snížený o výnosy s vyloučením výnosů z transferů, sdílených dani, správních a místních poplatků. Úhrada je proúčtována v následujícím roce jako výdej (úhrada závazku) a zároveň příjem (daňový) na bankovním účtu SMO, tj. není odváděna na účet Finančního úřadu.

 

Dodavatelé (faktury) 17.838 tis. Kč. Předpisy závazků u neinvestičních faktur roku 2015 ve výši 269.087 tis. Kč, úhrady závazků z roku 2014 ve výši 18.962 tis. Kč a 2015 ve výši 253.113 tis. Kč neinvestičních.  U investičních faktur byl předpis v roce 2015 ve výši 195.035 tis. Kč, platby faktur z roku 2014 v částce 9.484 tis. Kč a faktur roku 2015 ve výši 193.173 tis. Kč.

 

Přijaté zálohy 18.187 tis. Kč, z toho zálohy od nájemníků za služby 15.214 tis. Kč, které budou vyúčtovány v následujícím roce.

 

Zůstatek přijatých zálohy na transfery 4.167 tis. Kč, z toho 2.287 tis. Kč projekt systém svozu a separace odpadu, 1.418 tis. Kč aktualizace SP a řízení rizik.

 

Dále předpisy u mezd zaměstnancům, daň z převodu nemovitostí, příspěvky příspěvkovým organizacím, poskytnuté zálohy na dotace a granty, průtokové dotace od jiných poskytovatelů a cizí prostředky (důchody nesvéprávných a přijaté kauce).

 

VÝKAZ ZISKU A ZTRÁTY

Podrobnější údaje k nákladům a výnosům hrazeným v roce 2015 jsou ve výkaze Fin 2-12 Výkaz pro hodnocení plnění rozpočtu, který je rozborován v závěrečném účtu.

 

A. I. Náklady z činností

Ostatní služby 207.651 tis. Kč.  V tom výdaje na dopravní územní obslužnost 70.660 tis. Kč, péče o vzhled obcí 19.454 tis. Kč, komunální odpad a sběrná místa i separovaný odpad 41.854 tis. Kč, údržba chodníků,. Nákupy služeb: poštovní, telekomunikací i internet, peněžních ústavů, nájemné, poradenské, školení, vzdělávání, zpracování dat, příspěvek na stravování, programové vybavení do 60 tis Kč.

 

Mzdové náklady 134.345 tis. Kč. V tom platy zaměstnanců v pracovním poměru i mimo pracovní poměr, refundace platů jiným organizacím, odměny členům výborů zastupitelstev a komisí a členům zastupitelstev. 

 

Odpisy dlouhodobého majetku 118.493 tis. Kč.  Nejedná se o náklad spojený s následným výdejem, ale o vyjádření míry opotřebení majetku v důsledku jeho používání a poskytuje informace o případných zdrojích pro budoucí reprodukci majetku. Má vazbu na korekci dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku. Náklad je generován dle odpisových plánů jednotlivých položek majetku v závislosti na jejich hodnotě a době životnosti.

 

Opravy a udržování 68.483 tis. Kč. Náklady na dodavatelsky zajišťované opravy a údržbu, tj. úprava věci, která částečně nebo úplně ztratila schopnost plnit funkci, k níž byla určena. Zajišťuje opětné nabytí této schopnosti, pokud tím nedojde k technickému zhodnocení. V tom např. 15.577 tis. Kč výkony provozovny komunikace a zimní údržba, 7.147 tis. Kč udržování veřejného osvětlení a světelně řízených křižovatek, 2.832 tis. Kč opravy kotelen.

 

Spotřeba energie 22.206 tis. Kč. Dodávky tepla, plynu a elektrické energie včetně dohadu spotřeby za daný hospodářský rok, pokud faktura není přijata do doby roční účetní závěrky.

 

Dary a bezplatná plnění 2.818 tis. Kč, např. výroba a výdej propagačních předmětů, dary k životním jubileím občanům města, dary na vítání občánků, dary ke dni dětí, dary ze sociálního fondu zaměstnanců k jubileím.  

 

Spotřeba materiálu 8.997 tis. Kč. Knihy, noviny, ochranné pracovní pomůcky, pohonné hmoty.

 

Jiné daně a poplatky 9.809 tis. Kč.  Zejména dodavatelské faktury Technických služeb za vyúčtování komunálního odpadu a náklady na provoz sběrných míst. Daň z převodu nemovitostí.

 

Opravné položky 4.688 tis. Kč.  Nejedná se náklad spojený s následným výdejem finančních prostředků, ale jejich smyslem je reálné ocenění pohledávek po splatnosti, jako výraz pochybností týkajících se jejich úhrady. Čím je daná pohledávka déle po splatnosti, tím se zvyšuje riziko nevymožení a snižuje se její účetní hodnota. Tvorba je vždy ve výši 10% z hodnoty pohledávky za každých 90 dnů po splatnosti. Nad tento rámec je možné ji tvořit u pohledávek za dlužníky v insolvenčním řízení a v soudním řízení.

 

Náklady z vyřazení pohledávek 797 tis. Kč obsahují účetně odepsané pohledávky.

 

A. II. Finanční náklady

Úroky z úvěrů 8.174 tis. Kč.

Náklady z přecenění na reálnou hodnotu 525 tis. Kč - majetek určený k prodeji, pokud je pořizovací hodnota nižší, než reálná hodnota.

 

A. III. Náklady na transfery

Částka 209.195 tis. Kč. Příspěvky na provoz příspěvkovým organizacím, vyúčtování poskytnutých dotací a grantů nebo jejich dohad.

 

B. I. Výnosy z činností

Dle názvu.

U výnosů z prodeje služeb je v částce zahrnuta také zóna placeného stání, stočné, vstupné, služby spojené s nájmem bytů a nebytových prostor.

V jiných výnosech z vlastních výkonů to jsou hlavně věcná břemena.

Jiné pokuty a penále obsahují pokuty ukládané v přenesené působnosti a pokuty městskou policií

Ostatní výnosy z činností obsahují odvody příspěvkových organizací, příjmy za informace při likvidaci odpadu a dohad výnosů z úspor energií..

 

B. IV. Výnosy z transferů

Z 96.324 tis. Kč je zejména souhrnný dotační vztah se státním rozpočtem ve výši 53.351 tis. Kč. Dále např. předpis nároku na transfer u projektu Zlepšení stavu dopravní infrastruktury a veřejného osvětlení 7.442 tis. Kč.

 

B. V. Výnosy ze sdílených daní a poplatků

Příjmy přijaté od Finančních úřadů. Předpisy pohledávek se neprovádí, účtování je dle přijatých plateb na bankovní účty SMO.

 

PŘÍLOHA

A. 4. Podrozvaha

Jiný drobný majetek obsahuje majetek nehmotný do 7 tis. Kč a hmotný do 3 tis. Kč /ks.

 

Ostatní majetek 1.528.927 tis. Kč je zejména odpisovaný majetek a pozemky svěřené příspěvkovým organizacím SMO a neinvestiční projekt intenzifikace využívání odpadů, který poskytovatel dotace požadoval takto evidovat.

 

Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů 37.706 tis. Kč obsahují zejména dotace k projektům, dle smluv nebo rozhodnutí poskytovatele.

Z toho v zůstatku zejména: tělocvična Komárov 21.943 tis. Kč, park Sv. Hedviky 6.825 tis. Kč, vnitroblok Olomoucká-Sokolovská 2.333 tis. Kč a separace biologických odpadů v Malých Hošticích 2287 tis. Kč.

Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv obsahují pohledávku za náhradní výsadbu za Slezankou 4.427 tis. Kč.

 Dlouhodobé podmíněné pohledávky z přijatých zajištění 29.605 tis. Kč obsahují zejména přijaté zástavy u pohledávek z prodeje domů a bankovní záruky.

Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů 73.892 tis. Kč. V tom smlouva o realizaci integračního plánu rozvoje 50.552 tis. Kč a účelová dotace z MSK-Mondelez 14.500 tis. Kč.

 

Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 55.362 tis. Kč – v tom 54.359 tis. Kč MVV Energie.

 

Podmíněné závazky z jiných smluv 58.526 tis. Kč.

Z toho: technické zhodnocení koupaliště 43.814 tis. Kč, podpora sociálních služeb v MSK 10.180 tis. Kč, pojištění majetku, aj.

 

Ostatní dl. podmíněná pasiva 141.715 tis. Kč.

Zejména odbor majetku bezúplatné převody pozemků a nemovitostí.

 

A. 5. Zde uvedené splatné závazky z pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti i závazky veřejného zdravotního pojištění jsou všechny před splatností.

 

C. 1. a C. 2.

Obsahuje předpisy pohledávek nebo jejich dohadů u dotací na pořízení dlouhodobého majetku a snížení z důvodu rozpouštění poměrné části ve vazbě na výši odpisů tohoto majetku.

 

E. Komentáře odborů jsou uvedeny ve zprávě o hospodaření, která je součástí závěrečného účtu za rok 2015.

 

V závazku zdravotního pojištění je zahrnut přeplatek na pojistném kanceláře tajemníka – pohledávka vůči zkrachovalé Hornické zaměstnanecké zdravotní pojišťovně (vznik z důvodu nenahlášení změny pojišťovny zaměstnanci). Předána na exekuční odd. v roce 1995 a přihlášena do konkurzního řízení. Dluh z části uhrazen. Likvidace pojišťovny není ukončena.

 

F.

Fond rezerv a rozvoje čerpání 2.000 tis. Kč na cyklostezku Komárov.

Sociální fond tvorba přídělem z rozpočtu, čerpání na stravenky a životní jubilea zaměstnanců.

Fond havarijní a krizový, tvorba přídělem 100 tis. Kč.

Fond obnovy vodovodů a kanalizací 3.420 tis. Kč tvorba ze ZBÚ, čerpání 471 tis. Kč na čističku odpadních vod Vávrovice.

 

I., J.

Náklady z přecenění reálnou hodnotou znamenají rozdíl mezi vyšší hodnotou majetku určeného k prodeji (dle evidence) a oceněním reálnou (tržní) hodnotou.

U výnosů z přecenění reálnou hodnotou je to rozdíl mezi nižší hodnotou majetku určeného k prodeji (dle evidence) a oceněním reálnou (tržní) hodnotou.

 

PŘEHLED O PENĚŽNÍCH TOCÍCH

Cílem tohoto výkazu je ukázat, jak daná účetní jednotka spotřebovává a generuje peněžní prostředky (respektive z jakých aktivit). Základní logikou výkazu je následující vzorec: peníze na počátku roku + výsledek hospodaření běžného období +/- úpravy o nepeněžní operace +/- peněžní toky z aktivit = peníze na konci roku.

Vzhledem k mimořádným pracím začátkem roku 2016 na přípravě Kontrolního hlášení k DPH nebyl tento výkaz rozborován.

Zde je nutno podotknout, že účetní jednotky, které sestavují výkaz FIN 2-12 M (výkaz o plnění rozpočtu) mají mnohem přesnější informace o tom, z čeho byly peníze přijaty a na co byly použity v tomto výkaze FIN 2-12.

 

 

PŘEHLED O ZMĚNÁCH VLASTNÍHO KAPITÁLU

Komentář v části E. 4. výkazu Příloha.

 

 

 

Informace pro zastupitele ke schvalování účetní závěrky :

Každý z členů schvalujícího orgánu má právo, aby v písemném záznamu o hlasování bylo uvedeno, jak hlasoval. Každý člen má právo své hlasování písemně odůvodnit. Toto písemné odůvodnění se stává nedílnou součástí záznamu o hlasování, případně protokolu podle vyhlášky č 220/2013 Sb.

 

 

V Opavě dne 01.06.2016

Jméno a příjmení zpracovatele: Ing. Miroslav Drössler, Eliška Kučerová

Podpis zpracovatele:

 

Počet příloh:  7