Dne:

12.12.2016

Bod programu:

10/20

 

Věc:

Stezka pro chodce a cyklisty v Opavě – Komárov
(II. etapa) – prominutí pohledávky

Důvod předložení:

Žádost zhotovitele stavby o prominutí smluvní pokuty

Zpracoval:

Ing. Jana Onderková – vedoucí odboru přípravy a realizace investic

Předkládá:

Mgr. Dalibor Halátek – náměstek primátora

Projednáno v RMO:

dne 09.11.2016

Požadavek na úpravu rozpočtu:

 

NE

 

Návrh usnesení:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zastupitelstvo města

 

 

schvaluje

 

 

 

prominutí pohledávky statutárního města Opavy, jako objednatele díla, v celkové výši 120.000,00 Kč představující smluvní pokutu za prodlení s předáním stavby
s názvem „Stezka pro chodce a cyklisty v Opavě - Komárov“ (II. etapa)
za společností Rosis s.r.o., IČ: 46576576 se sídlem Opava 5, Vrchní 1556/43, PSČ 747 05 jako zhotovitele uvedené stavby dle smlouvy o dílo ze dne 19.05.2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Důvodová zpráva

 

Prominutí pohledávky statutárního města Opavy, jako objednatele díla,  ve výši
120.000,00 Kč  představující smluvní pokutu za prodlení s předáním stavby s názvem „Stezka pro chodce a cyklisty v Opavě - Komárov“ (II. etapa)

Statutární město Opava jako objednatel díla „Stezka pro chodce a cyklisty v Opavě - Komárov“ (II. etapa) vyzvalo společnost Rosis s.r.o., jako zhotovitele díla k úhradě smluvní pokuty ve výši 120.000,00 Kč, neboť dílo bylo předáno s prodlením v délce 4 kalendářních dnů. Dle čl. XVI. odst. 1 smlouvy o dílo je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 30.000,00 Kč za každý i započatý kalendářní den prodlení s řádným dokončením díla. Tato částka byla společností Rosis s.r.o. zaslána na účet statutárního města Opavy dne 24.10.2016.

 

Stručný přehled stavby:

-       předání staveniště                                                    27.05.2016

-       ukončení díla dle SOD                                             do 122 kalendářních dnů, tzn. do 26.09.2016

-       skutečné ukončení díla                                             30.09.2016

 

Doplňující informace k akci:

-       dle zadávacích podmínek výběrového řízení na zhotovitele bylo stanoveno zahájení akce
na ½ května a dokončení akce max. do 30.09.2016

-       otevírání obálek s cenovými nabídkami proběhlo 31.03.2016

-       I. kolo hodnocení proběhlo 04.04.2016

-       II. kolo hodnocení proběhlo 08.04.2016

-       schválení pořadí a SOD na jednání RMO dne 13.04.2016

-       schválení SOD na jednání ZMO dne 25.04.2016

-       odeslání SOD k podpisu vítěznému uchazeči dne 29.04.2016

-       odstoupení vítězného uchazeče od podpisu SOD dne 06.05.2016

-       schválení SOD s uchazečem na 2. místě na jednání RMO dne 11.05.2016

-       schválení SOD s uchazečem na 2. místě na jednání ZMO dne 16.05.2016

-       podpis SOD zhotovitelem 18.05.2016, objednatelem 19.05.2016

 

Z výše uvedených informací vyplývá, že zhotovitel měl značně zkrácenou dobu na přípravné práce související se stavbou, a to především na vypracování realizační dokumentace pro lávky, kterou mohl začít zpracovávat až po doplnění potřebných průzkumů a zpracování získaných výsledků. Na základě těchto průzkumů byla změněna technologie založení ocelové lávky. Zhotovitel navrhl řešení, která znamenala snížení finančních nákladů stavby. Díky odbornému a vstřícnému přístupu zhotovitele nebyly v rámci realizace stavby čerpány finanční prostředky z rezervy a celkem bylo uspořeno 632,0 tis. Kč bez DPH. V rámci výběrového řízení byla stanovena hodnotícím kritériem pouze výše nabídkové ceny s tím, že termín byl v rámci zadávacích podmínek stanoven pevně do 30.09.2016. Tento pevně stanovený termín nebyl zhotovitelem překročen. 

V Opavě dne 28.11.2016

Jméno a příjmení zpracovatele: Ing. Jana Onderková

Podpis zpracovatele:

Počet příloh:

Příloha č. 1: Smlouva o dílo č. 21/2016/PRI (MMOPP00GGN7I)