|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dne: |
12.12.2016 |
Bod programu: |
10/20 |
||||||||
|
|||||||||||
Věc: |
Stezka pro chodce a cyklisty
v Opavě – Komárov |
||||||||||
Důvod předložení: |
Žádost zhotovitele stavby o prominutí smluvní pokuty |
||||||||||
Zpracoval: |
Ing. Jana Onderková – vedoucí odboru přípravy a realizace investic |
||||||||||
Předkládá: |
Mgr. Dalibor Halátek – náměstek primátora |
||||||||||
Projednáno v RMO: |
dne 09.11.2016 |
||||||||||
Požadavek na úpravu rozpočtu: |
NE |
Návrh usnesení:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
Zastupitelstvo města |
||||||||||
|
|
schvaluje |
|||||||||
|
|
prominutí pohledávky statutárního města Opavy, jako
objednatele díla, v celkové výši 120.000,00 Kč představující smluvní
pokutu za prodlení s předáním stavby
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Důvodová zpráva |
|||||||||||
Prominutí
pohledávky statutárního města Opavy, jako objednatele díla, ve výši Statutární město Opava jako objednatel díla „Stezka pro chodce a cyklisty v Opavě - Komárov“ (II. etapa) vyzvalo společnost Rosis s.r.o., jako zhotovitele díla k úhradě smluvní pokuty ve výši 120.000,00 Kč, neboť dílo bylo předáno s prodlením v délce 4 kalendářních dnů. Dle čl. XVI. odst. 1 smlouvy o dílo je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 30.000,00 Kč za každý i započatý kalendářní den prodlení s řádným dokončením díla. Tato částka byla společností Rosis s.r.o. zaslána na účet statutárního města Opavy dne 24.10.2016.
Stručný přehled stavby: - předání staveniště 27.05.2016 - ukončení díla dle SOD do 122 kalendářních dnů, tzn. do 26.09.2016 - skutečné ukončení díla 30.09.2016
Doplňující informace k akci: -
dle zadávacích podmínek výběrového řízení na zhotovitele bylo
stanoveno zahájení akce - otevírání obálek s cenovými nabídkami proběhlo 31.03.2016 - I. kolo hodnocení proběhlo 04.04.2016 - II. kolo hodnocení proběhlo 08.04.2016 - schválení pořadí a SOD na jednání RMO dne 13.04.2016 - schválení SOD na jednání ZMO dne 25.04.2016 - odeslání SOD k podpisu vítěznému uchazeči dne 29.04.2016 - odstoupení vítězného uchazeče od podpisu SOD dne 06.05.2016 - schválení SOD s uchazečem na 2. místě na jednání RMO dne 11.05.2016 - schválení SOD s uchazečem na 2. místě na jednání ZMO dne 16.05.2016 - podpis SOD zhotovitelem 18.05.2016, objednatelem 19.05.2016
Z výše uvedených informací vyplývá, že zhotovitel měl značně zkrácenou dobu na přípravné práce související se stavbou, a to především na vypracování realizační dokumentace pro lávky, kterou mohl začít zpracovávat až po doplnění potřebných průzkumů a zpracování získaných výsledků. Na základě těchto průzkumů byla změněna technologie založení ocelové lávky. Zhotovitel navrhl řešení, která znamenala snížení finančních nákladů stavby. Díky odbornému a vstřícnému přístupu zhotovitele nebyly v rámci realizace stavby čerpány finanční prostředky z rezervy a celkem bylo uspořeno 632,0 tis. Kč bez DPH. V rámci výběrového řízení byla stanovena hodnotícím kritériem pouze výše nabídkové ceny s tím, že termín byl v rámci zadávacích podmínek stanoven pevně do 30.09.2016. Tento pevně stanovený termín nebyl zhotovitelem překročen. |
|||||||||||
V Opavě dne 28.11.2016 Jméno a příjmení zpracovatele: Ing. Jana Onderková Podpis zpracovatele: Počet příloh: |
|||||||||||
Příloha č. 1: Smlouva o dílo č. 21/2016/PRI (MMOPP00GGN7I) |