Dne:

23. 4. 2018

Bod programu:

25/31

 

Věc:

Záměr výstavby plaveckého bazénu v Opavě

Důvod předložení:

Schválení změny předpokládané hodnoty projektu

Zpracovali:

Ing. Radim Křupala, primátor

Ing. Martina Heisigová, vedoucí odboru rozvoje města a strategického plánování

Předkládá:

Ing. Radim Křupala, primátor

 

Projednáno v RMO:

17. 4. 2018

Požadavek na úpravu rozpočtu:

NE

 

Návrh usnesení:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zastupitelstvo města

 

 

schvaluje

 

 

navýšení celkových nákladů na přípravu a realizaci projektu „Opava – sportoviště – bazén“ z 350 mil. Kč bez DPH (usnesení č. 548/27 ZM 17 ze dne 11. 12. 2017) na 380 mil. Kč bez DPH

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Důvodová zpráva

Statutární město Opava hodlá v krátkodobém časovém horizontu vybudovat nový, moderní plavecký bazén, který nahradí zcela nevyhovující sportoviště využívané především pro plavecký výcvik dětí a žáků opavských základních škol, trénink plavecké mládeže a veřejnost. Nový osmi dráhový bazén o délce 25 m, vč. samostatného výukového bazénu, který je součástí rekreační části haly s moderním zázemím nacházejícím se v lokalitě na severozápadním okraji města v katastrálním území Opava-Předměstí (poblíž HALA OPAVA, a.s.), nabídne závodním plavcům a široké veřejnosti optimální podmínky pro aktivní trávení volného času.

 

Samotná příprava výše uvedeného projektu vč. jeho realizace v letech 2018 a 2019 s předpokládanými maximálními investičními výdaji ve výši 350 mil. Kč byl schválen Zastupitelstvem statutárního města Opavy na 27. zasedání konaném dne 11. 12. 2017 usnesením č. 548/27 ZM 17.

 

V souladu s uvedeným usnesením realizovalo statutární město Opava veřejnou zakázku s názvem „Sportoviště – bazén“. Dne 13. 12. 2017 rozhodla rada města usnesením č. 2770/75 RM 17 o zahájení zadávacího řízení k nadlimitní veřejné zakázce na stavební práce zadávané v otevřeném řízení dle ust. § 56 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen „zákon o zadávání veřejných zakázek“) a zadávací řízení bylo zahájeno 22. 12. 2017.

 

Ve lhůtě pro podání nabídek, tj. do 5. 3. 2018 do 12:00 hod., byla podána nabídka jednoho účastníka zadávacího řízení. Dne 8. 3. 2018 se konalo 1. jednání komise pro posouzení a hodnocení nabídek, jehož závěrem byl návrh na vyloučení účastníka z řízení, k čemuž také usnesením č.  3004/80 RM 18 rady města dne 14. 3. 2018 došlo (účastníkem řízení je fyzická osoba Stanislav Galas, se sídlem Priečna 7, Spišský Štiavník 05914, IČ neuvedeno, která v souladu s § 48 zákona o zadávání veřejných zakázek nesplnil podmínky účasti v zadávacím řízení uvedených v zadávacích podmínkách). Stejným usnesením rady došlo ke zrušení veřejné zakázky.

V termínu do 6. 4. 2018 obdržel zadavatel 2 námitky - Námitku proti vyloučení účastníka zadávacího řízení a druhou Námitku proti rozhodnutí zadavatele o zrušení zadávacího řízení. Rozhodnutí o vyřízení obou námitek bylo odesláno 11. 4. 2018. Do dne z pracování tohoto materiálu však nebyla vrácena zadavateli dodejka s datem převzetí, jako datem od kterého běží 10-ti denní lhůta pro podání Návrhu Úřadu pro hospodářskou soutěž. Pokud by tento Návrh byl podán, musí být také ve stejnopise doručen zadavateli. Zadavatel prozatím nemá žádné informace o případném postupu autora námitek.

 

Na základě výše uvedeného a prověření změny technologií, které v současné době trh nabízí, zvažuje investor změny projekčního řešení některých atributů stavby (bazénové technologie, konceptu vytápění, atd.) a hodlá zadat optimalizaci projektu v rozsahu definování změn Dokumentace pro provádění stavby při zohlednění úsporných opatření bez dopadu na cíl a účel projektu.

 

 

PŘEDPOKLÁDANÝ HARMOOGRAM PROJEKTU

Dokumentace pro územní řízení:                                             09/2016

Územní rozhodnutí:                                                                02/2017

Dokumentace pro stavební povolení:                                      05/2017

Vydání stavebního povolení:                                                  09/2017

Dokumentace pro provádění stavby:                                      11/2017

Studie optimalizace projektu:                                                      06/2018

                                                                                                  

Předpokládaný termín vyhlášení VZ na dodavatele díla:           06/2018

Předpokládaný termín zahájení stavby:                                   09/2018

Předpokládaný termín ukončení stavby:                                  03/2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Opavě dne 17. 4. 2018

Jméno a příjmení zpracovatele:

Ing. Radim Křupala, primátor

Ing. Martina Heisigová, vedoucí odboru rozvoje města a strategického plánování

Podpis zpracovatele:

 

Počet příloh: 0