Poznámka: materiál přímo na jednání zastupitelstva města stažen z programu Mgr. Daliborem Halátkem

Dne:

18. 6. 2018

Bod programu:

18/32       

 

Věc:

Aktualizace strategie destinačního managementu turistické oblasti Opavské Slezsko

Důvod předložení:

Schválení aktualizace

Zpracoval:

 

Jan Černý, ředitel TOOS

Předkládá:

Mgr. Dalibor Halátek, náměstek primátora

Projednáno:

NE

Přizváni k jednání:

 

Požadavek na úpravu rozpočtu:

NE

 

Návrh usnesení:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zastupitelstvo města

 

 

schvaluje

 

 

aktualizaci strategie destinačního managementu turistické oblasti Opavské Slezsko

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Důvodová zpráva

 

Strategie Turistické oblasti Opavské Slezsko pro období 2018 - 2023 vznikla a byla  iniciována v návaznosti na ukončení platnosti strategie předcházející, dále na základě vzniku samostatného spolku Turistická oblast Opavské Slezsko, z.s. a v neposlední řadě vychází z potřeb řídit turistickou oblast Opavské Slezsko a realizovat stanovené cíle. Její vznik je podporován zakladateli spolku a také partnery turistické oblasti Opavské Slezsko.

 

Strategie navazuje na:

        - Prioritní cíle z oblasti cestovního ruchu, jež byly definovány zakladateli spolku Turistická oblast Opavské Slezsko (Statutární město Opava, Místní akční skupina Opavsko, z.s. a Místní akční skupina Hlučínsko, z.s.), tedy zárovrealizátory strategie.

        - Plánované cíle a aktivity partnerů turistické oblasti Opavské Slezsko

        - Realizaci vlastních dlouhodobých cílů, které byly uvedeny v předchozí Marketingové strategii (např. Tvorba klíčových produktů, kapitola 10.2. atd.).

 

Strategie Turistické oblasti Opavské Slezsko byla vytvořena pro zajištění fungování a směřování destinačního managamentu, pojmenování jeho hlavních cílů, a zároveň pro nastavení efektivních způsobů realizace těchto cílů. Jejím účelem je zmapování charakteru oblasti, jejího vybavení, potenciálu, důležitých stakeholderů (partnerů) a základních benefitů v podobě výsledků spolupráce na těchto stanovených cílech. Dále jsou nastaveny základní priority organizace a procesy (postupy) při realizaci cílů. Implementace strategie má zabezpečit splnění cílů do doby stanovené její platností.

 

Obsahem strategie je:

 

  1. ÚVODNÍ ČÁST

-      zpracována dle požadavků MMR (kontext vzniku, účel, uživatelé, relevantní dokumenty)

2. ANALYTICKÁ ČÁST

- popis problematických bodů v oblasti

- analýza prostředí

- analýza institucí zabývajících se cestovním ruchem v oblasti

- analýza destinační společnosti

- nástin vývoje při nulové variantě

- SWOT analýza oblasti

 

       3. VIZE a ZÁKLADNÍ CÍLE

     - obsahuje pojmenování základní vize destinačního managementu a vyjmenování jednotlivých cílů a podcílů

 

       4. POPIS CÍLŮ

 

       5. IMPLEMENTACE STRATEGIE

     - Rozpis plánu navrhovaných aktivit

     - Časový harmonogram

     - Rozpočet a zdroje financování

     - Návrh monitorovacího a evaluačního procesu a Řízení rizik

 

    6. PŘÍLOHY

 

    - seznam atratktivit a turistických cílů

    - seznam kulturních zařízení

    - seznam sportovních zařízení

    - seznam stravovacích zařízení

    - seznam eventů

 

S vytvořením a schválením tohoto dokumentu se nepojí žádné extra finanční náklady.

 

Na základě výše uvedených informací doporučujeme schválit strategii destinačního managementu, aby byla možná její realizace.

 

 

 

V Opavě dne 7. 6. 2018

Jméno a příjmení zpracovatele: Jan Černý, ředitel TOOS

Podpis zpracovatele:

 

Počet příloh: 5

Příloha č. 1: Území významné z hlediska ochrany přírody a krajiny

Příloha č. 2: Cyklotrasy

Příloha č. 3: Cyklostezky

Příloha č. 4: Vzdělávací instituce

Příloha č. 5: Aktivity a turistické cíle