Poznámka: materiál přímo na jednání zastupitelstva města stažen z programu Mgr. Daliborem Halátkem |
|||
Dne: |
18. 6. 2018 |
Bod programu: |
18/32 |
|
|||
Věc: |
Aktualizace strategie destinačního managementu turistické oblasti Opavské Slezsko |
||
Důvod předložení: |
Schválení aktualizace |
||
Zpracoval:
|
Jan Černý, ředitel TOOS |
||
Předkládá: |
Mgr. Dalibor Halátek, náměstek primátora |
||
Projednáno: |
NE |
||
Přizváni k jednání: |
|
||
Požadavek na úpravu rozpočtu: |
NE |
Návrh usnesení:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
Zastupitelstvo města |
||||||||||
|
|
schvaluje |
|||||||||
|
|
aktualizaci strategie destinačního managementu turistické oblasti Opavské Slezsko |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Důvodová zpráva |
|||||||||||
Strategie Turistické oblasti Opavské Slezsko pro období 2018 - 2023 vznikla a byla iniciována v návaznosti na ukončení platnosti strategie předcházející, dále na základě vzniku samostatného spolku Turistická oblast Opavské Slezsko, z.s. a v neposlední řadě vychází z potřeb řídit turistickou oblast Opavské Slezsko a realizovat stanovené cíle. Její vznik je podporován zakladateli spolku a také partnery turistické oblasti Opavské Slezsko.
Strategie navazuje na: ● - Prioritní cíle z oblasti cestovního ruchu, jež byly definovány zakladateli spolku Turistická oblast Opavské Slezsko (Statutární město Opava, Místní akční skupina Opavsko, z.s. a Místní akční skupina Hlučínsko, z.s.), tedy zároveň realizátory strategie. ● - Plánované cíle a aktivity partnerů turistické oblasti Opavské Slezsko ● - Realizaci vlastních dlouhodobých cílů, které byly uvedeny v předchozí Marketingové strategii (např. Tvorba klíčových produktů, kapitola 10.2. atd.).
Strategie Turistické oblasti Opavské Slezsko byla vytvořena pro zajištění fungování a směřování destinačního managamentu, pojmenování jeho hlavních cílů, a zároveň pro nastavení efektivních způsobů realizace těchto cílů. Jejím účelem je zmapování charakteru oblasti, jejího vybavení, potenciálu, důležitých stakeholderů (partnerů) a základních benefitů v podobě výsledků spolupráce na těchto stanovených cílech. Dále jsou nastaveny základní priority organizace a procesy (postupy) při realizaci cílů. Implementace strategie má zabezpečit splnění cílů do doby stanovené její platností.
Obsahem strategie je:
- zpracována dle požadavků MMR (kontext vzniku, účel, uživatelé, relevantní dokumenty) 2. ANALYTICKÁ ČÁST - popis problematických bodů v oblasti - analýza prostředí - analýza institucí zabývajících se cestovním ruchem v oblasti - analýza destinační společnosti - nástin vývoje při nulové variantě - SWOT analýza oblasti
3. VIZE a ZÁKLADNÍ CÍLE - obsahuje pojmenování základní vize destinačního managementu a vyjmenování jednotlivých cílů a podcílů
4. POPIS CÍLŮ
5. IMPLEMENTACE STRATEGIE - Rozpis plánu navrhovaných aktivit - Časový harmonogram - Rozpočet a zdroje financování - Návrh monitorovacího a evaluačního procesu a Řízení rizik
6. PŘÍLOHY
- seznam atratktivit a turistických cílů - seznam kulturních zařízení - seznam sportovních zařízení - seznam stravovacích zařízení - seznam eventů
S vytvořením a schválením tohoto dokumentu se nepojí žádné extra finanční náklady.
Na základě výše uvedených informací doporučujeme schválit strategii destinačního managementu, aby byla možná její realizace.
|
|||||||||||
V Opavě dne 7. 6. 2018 Jméno a příjmení zpracovatele: Jan Černý, ředitel TOOS Podpis zpracovatele:
Počet příloh: 5 Příloha č. 1: Území významné z hlediska ochrany přírody a krajiny Příloha č. 2: Cyklotrasy Příloha č. 3: Cyklostezky Příloha č. 4: Vzdělávací instituce Příloha č. 5: Aktivity a turistické cíle
|