|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dne: |
18.06.2018 |
Bod programu: |
20/32 |
||||||||
|
|||||||||||
Věc: |
Návrh optimalizace sítě pozemních komunikací v souvislosti s realizací obchvatů města Opavy |
||||||||||
Důvod předložení: |
projednání optimalizace sítě pozemních komunikací v souvislosti s realizací obchvatů města Opavy |
||||||||||
Zpracoval: |
Bc. Jaroslav Vávra, vedoucí odboru dopravy Ing. Dalibor Novotný, vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací, odbor dopravy Ing. Rudolf Klein, oddělení správy dopravy a pozemních komunikací, odbor dopravy
|
||||||||||
Předkládá: |
p. Josef Stiborský, náměstek primátora |
||||||||||
Projednáno v RMO: |
06.06.2018 |
||||||||||
Požadavek na úpravu rozpočtu: |
NE |
Návrh usnesení:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
Zastupitelstvo města |
||||||||||
|
|
bere na vědomí |
|||||||||
|
|
stanovisko statutárního města Opavy k budoucímu uspořádání silniční sítě |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Důvodová zpráva |
||||||||||||||
Zastupitelstvu statutárního města Opavy předkládáme návrh optimalizace sítě pozemních komunikací v souvislosti s realizací staveb obchvatů města Opavy. Jedná se o rozčlenění převodu komunikací do jednotlivých kategorií, které by mělo proběhnout ve zhruba 4-fázové etapizaci, a to následovně: I.etapa → po dobudování východní části severního obchvatu budou převedeny sil. III/01130 ul. Vrchní a Rolnická (po ul. Mostní) a část sil. III/01129 ul. Pekařská (v úseku mezi ul. Rolnická a severním obchvatem) do místních komunikací (mapa č. 1). II.etapa → stávající sil. II/461 jižní obchvat bude převedena do kategorie silnic I.třídy, na základě čehož bude sil. II/464 ul. Bílovecká (v úseku mezi jižním obchvatem a ul. Nádražní okruh) převedena do místních komunikací. Na toto navrhované uspořádání by pak také navazovalo vybudování nového napojení jižního obchvatu na sil. I/11 na ul. Ostravská, vč. okružní křižovatky na této silnici. MSK by pak převzal část sil. I/57 ul. Hradecká (v úseku mezi jižním obchvatem a Nádražním okruhem do kategorie silnic II.třídy (mapa č. 2). III.etapa → po kompletním zprovoznění severního obchvatu bude do místních komunikací převedena zbývající část sil. III/01130 tzv. prodloužená Rolnická (v úseku mezi ul. Mostní po okružní křiž. na Krnovské ul.) a zároveň by byla převedena do místních komunikací část sil. I/11 ul. Bruntálská (v úseku mezi okružní křiž. na Krnovské ul. a západním napojením severního obchvatu na sil. I/11) (mapa č. 3) IV.etapa (výhled) → po dobudování obchvatových komunikací, vč. obchvatu obce Otice a jeho zařazení do silnic I.třídy, je možné stávající průjezdní úseky silnic I.třídy (tzn. ul. Krnovská, Olomoucká, Olbrichova, Praskova, Ratibořská) přeuspořádat jako silnice II.třídy, popř. jako místní komunikace, a to dle budoucích komunikačních potřeb a dohod. K této problematice je také nezbytné uvést, že o tomto návrhu optimalizace uvedené silniční sítě bude jednat také Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje dne 14. 06. 2018, přičemž Rada Moravskoslezského kraje na svém 38. zasedání dne 15. 05. 2018 svým usnesením č. 38/3301 tuto problematiku již schválila. Podmínkou statutárního města Opavy k převodu příslušných pozemních komunikací do sítě místních komunikací a tím i do jeho vlastnictví je samozřejmě bezúplatné vypořádání těchto staveb v normových parametrech, jejich stavebních částí (objektů) a pozemků pod nimi, prostých práv třetích osob. Detailní podmínky příslušných převodů dotčených silnic budou řešeny a projednány v rámci přípravy smluv o smlouvách budoucích darovacích mezi Správou silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace a statutárním městem Opava.
K předloženým informacím ještě doplňujeme i informace k připravovaným stavbám: Ředitelství silnic a dálnic ČR realizuje stavbu „Silnice I/11 Opava, severní obchvat - východní část“ a připravuje realizaci stavby „Silnice I/11 Opava, severní obchvat - západní část“. Stávající silnice I. třídy č. I/11 je součástí páteřní vnitrostátní sítě silnic I. třídy, spojující Čechy s Moravou, Slezskem a Slovenskem, přičemž na území MS kraje se jedná o silniční tah Rýmařov – Bruntál – Opava – Ostrava – Český Těšín – až na hranice CZ/SK. Realizace obchvatu Opavy tak umožní vymístit tranzitní dopravu z průjezdu historickým jádrem města. Trasa silnice II. třídy č. II/461 spojuje silnice I. třídy č. I/11, I/57, I/46 a fakticky tak plní funkci jižního obchvatu města Opavy. Moravskoslezský kraj realizoval přeložku silnice č. II/461 (Hradecká – Ostravská) v rámci stavby „Silnice 2009 - obchvat Opava“ a v rámci obchvatu Otic připravuje realizaci přeložky silnice II. třídy č. II/461 (Olomoucká – Hradecká). Dále je připravena realizace stavby kapacitního napojení jižního obchvatu, včetně okružní křižovatky na ul. Ostravská (silnice I/11). Dále k tomuto materiálu přikládáme jako přílohy mapky, které jednotlivě zobrazují výše uvedené etapy plánované optimalizace sítě pozemních komunikací → viz mapky 1 – 4 níže:
Mapa č. 1
Mapa č. 2
Mapa č. 3
Mapa č. 4
|
||||||||||||||
V Opavě dne 06. 06. 2018 Jméno a příjmení zpracovatele: Ing. Dalibor Novotný, vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací, odbor dopravy
Podpis zpracovatele:
Počet příloh: |
||||||||||||||
----- |