ZASTUPITELSTVO STATUTÁRNÍHO MĚSTA OPAVY |
Dne: | 1.3.2021 | Bod programu: | 24/15 |
Věc: | Odklad splatnosti nájemného nájemcům v prostorách statutárního města Opava | ||
Důvod předložení: | zajištění úkolů vyplývajících z náplně odboru majetku města |
||
Zpracovatel: | Mgr. Ivana Sýkorová, odbor majetku města | ||
Schvalovatel: | Mgr. Bc. Pavel Vltavský, vedoucí odboru majetku města | ||
Předkládá: | PhDr. Igor Hendrych, Ph.D., 1. náměstek primátora | ||
Projednáno v RMO: | na poradě vedení města dne 26. 1. 2021 v RMO dne 3. 2. 2021 |
||
Požadavek na úpravu rozpočtu: | NE |
odklad splatnosti nájemného do 30. 6. 2021 za dobu trvání nájmu od 1. 3. 2020 do 31. 1. 2021 nájemcům, kteří z důvodu přijatých opatření v souvislosti s nemocí COVID-19 měli alespoň v části uvedené doby trvání nájmu uzavřenou provozovnu, a dále prominutí těmto nájemcům všech případných sankcí za prodlení s úhradou nájemného za období od 1. 3. 2020 do 31. 1. 2021
Důvodová zpráva |
V důsledku přijatých mimořádných opatření státními orgány v souvislosti s ochranou obyvatelstva a prevencí nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID - 19 jsou nájemci v městských prostorech omezeni v užívání předmětů nájmu k účelu sjednanému ve smlouvách, především prodejnách, restauracích, službách i ostatních provozovnách. Nájemci individuálně žádají o možnost snížení nájemného po dobu uzavření provozoven. Pro nájemce je problém dodržet splatnost měsíčního nájemného, proto rada města Opavy navrhuje zastupitelstvu schválit odklad splatnosti nájemného, a sankcí za prodlení do 30. 6. 2021 v prostorách, které musely být uzavřeny z nařízení vlády. Netýká se dalších plateb, např. záloh na služby, související s nájmem. |