Poznámka: materiál opraven v přílohách č. 2 – 4 – viz důvodová zpráva červeně |
|||
Dne: |
11.12.2017 |
Bod programu: |
5/27 |
|
|||
Věc: |
Rozpočet města Opavy na rok 2018 Rozpočtový výhled 2019-2020 |
||
Důvod předložení: |
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích Zákon č. 250/2000 Sb., rozpočtová pravidla územních rozpočtů |
||
Zpracoval: |
Ing. Miroslav Drössler, vedoucí finančního a rozpočtového odboru vedoucí odborů Magistrátu města Opavy, městská policie, ředitelé příspěvkových a obchodních organizací napojených na rozpočet města, oddělení rozpočtu, vedoucí Ing. Lenka Grigarová
|
||
Předkládá: |
Ing. Radim Křupala, primátor |
||
Projednáno RMO: |
15.11.2017 FV po odevzdání materiálu |
||
Požadavek na úpravu rozpočtu: |
NE |
Návrh usnesení:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
Zastupitelstvo města |
||||||||||
|
1. |
schvaluje
|
|||||||||
|
a) |
rozpočet Statutárního města Opavy na rok 2018 uvedeného v příloze č.1, který je nedílnou součástí usnesení |
|||||||||
|
b) |
rozpočtový výhled na roky 2019–2020 uvedeného v příloze č. 2, který je nedílnou součástí usnesení
|
|||||||||
|
2. |
uděluje
|
|||||||||
|
|
kompetence radě města a odboru finančnímu a rozpočtovému k hospodaření podle schváleného rozpočtu, a to v souladu s § 102, odst.2.,písm.a) zákona č.128/2000Sb., o obcích, to je provádět rozpočtová opatření u všech položek dle návrhu rozpočtu na rok 2018 v rozsahu:
|
|||||||||
|
a) |
všechna rozpočtová opatření, týkající se přijetí dotací ze SR, Národního fondu, Státních fondů, Centra pro regionální rozvoj ČR (CRR) a rozpočtů územně samosprávných celků a jejich použití, pokud poskytovatel neurčil jinak |
|||||||||
|
b) |
ostatní rozpočtová opatření, zvyšující nebo snižující schválený rozpočet do úhrnné výše 10-ti% celkové schválené částky rozpočtu. Do tohoto finančního objemu se však nezapočítávají ta rozpočtová opatření, kterými dochází k rozpisu schválených položek, např. z položek „rezervních“ do jednotlivých akcí nebo jednotlivých položek v souladu s platnou rozpočtovou skladbou
|
|||||||||
|
3. |
zmocňuje |
|||||||||
|
|
vedoucího odboru finančního a rozpočtového a vedoucí oddělení rozpočtu a ekonomických agend, odboru finančního a rozpočtového, provádět rozpočtová opatření v souvislosti s finančním vypořádáním za rok 2017 v případech, kdy finanční prostředky jsou rezervovány v rozpočtu na rok 2017, ale výdej za ně se uskuteční v roce 2018, případně později
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Důvodová zpráva |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Předkládáme ZMO materiál k problematice rozpočtu na rok 2018 a rozpočtový výhled 2019-2020.
KOMENTÁŘ K NÁVRHU ROZPOČTU
Dne 25.07.2017 vydal odbor finanční a rozpočtový pokyn k vypracování požadavků vedoucím jednotlivých odborů. V termínu do 15.09.2017 odevzdali vedoucí odborů své požadavky, na jejichž podkladech byla zpracována 1. verze návrhu rozpočtu. Byla zahájena jednání k dané problematice během nichž došlo k některým rozhodnutím, majících vliv na tvorbu rozpočtu (např. rozpočtové krytí na výstavbu plaveckého bazénu bylo nutné z důvodu předpokládaného zahájení výběrového řízení v měsíci prosinci 2017 zabezpečit ještě v roce 2017). Výsledkem jednání je připraven vyrovnaný rozpočet (na jednání RMO byl předložen dne 15.11.2017 a po úpravách schválen), který předkládáme Zastupitelstvu SMO ke schválení. Co se týká předložených materiálů, ke schválení předkládáme přílohu č.1 „Návrh ukazatelů rozpočtu na rok 2018“ a přílohu č. 2 „Rozpočtový výhled 2019 -2020“. Návrh ukazatelů rozpočtu a rozpočtového výhledu je na straně příjmů zpracován dle položek a na straně výdajů dle jednotlivých odborů. V příloze č. 3 „Návrh rozpočtu na rok 2018 a rozpočtový výhled 2019 - 2020“ jsou podrobněji rozepsány ukazatele, především na straně výdajů. Příloha obsahuje 3 listy: Příjmy dle POL (položek), kde jsou zohledněny předpokládané příjmy dle druhového členění, dále Příjmy dle ORJ (organizačních jednotek), které obsahují příjmy v členění dle jednotlivých odborů. Stejné členění je zachováno na listu Výdaje dle ORJ. Výdaje jsou u každého odboru uvedeny v řádcích dle konkrétních akcí, případně dle odvětví. Na jednotlivé buňky (respektive čísla) jsou navázány hypertextové odkazy, které po otevření vysvětlují požadavek jednotlivých odborů na daný výdaj. Podrobnější členění se srovnáním schváleného rozpočtu a skutečností v letech 2012 – 2027 najdete v příloze č. 4 „Příjmy a výdaje 2012 – 2027“, (jen v listu Příjmy dle ORJ jsou data od roku 2016, v minulých letech se toto členění nepoužívalo). Při přípravě rozpočtového výhledu bylo uvažováno s výši požadavků dle projednané verze, v případech nižších požadavků než pro rok 2018 byla ponechána nižší částka. Návrh je s upozorněním, že u odboru investic není uvažováno s žádnými investicemi.
Jako doplňující informace předkládáme Návrh rozpočtu na rok 2018 dle ODPA (odvětvové členění), přehled plnění daňových příjmů ze sdílených daní a hazardu v letech 2012-2017 a výpočet podílu pro městské části.
DAŇOVÉ PŘÍJMY: Výše daňových příjmů pro rok 2018 je předpokládaná skutečnost 2017 z plnění daňových příjmů skutečnost 31.10.2017 + příjmy v XI. a XII./2016. Vzhledem k dobré ekonomické kondici České republiky lze počítat s nárůstem sdílených daní v kontextu predikce plnění státního rozpočtu a proto jsme navýšili předpokládané příjmy sdílených daní oproti minulým letům. Mezi sdílené daně patří
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY: Vycházejí zejména z uzavřených smluv (převážně nájemních), z predikce výnosů ze sankčních plateb, příjmy za prodej separovaného odpadu (příjmy od EKO-KOMU apod.). Dále je zde započítán příjem odvodu z investičního fondu příspěvkových organizací OKO, SDO a Seniorcentrum a splátky poskytnutých půjček školám na předfinancování projektů.
KAPITÁLOVÉ PŘÍJMY: jsou rozpočtovány na základě již uzavřených smluv (včetně příslušného příjmu splátkového prodeje) a připravovaných prodejů
PŘIJATÉ TRANSFERY: V rámci přijatých transferů se rozpočtuje pouze transfer ze státního rozpočtu v rámci souhrnného dotačního vztahu. Ostatní přijaté transfery se nerozpočtují vzhledem k nejistotě v čase a výši přijetí. V okamžiku přijetí transferů jsou rozpočtovými opatřeními zapojovány do rozpočtu jak na stranu příjmů, tak na stranu výdajů.
FINANCOVÁNÍ: Snižuje nebo zvyšuje zdroje rozpočtu města. Snižuje o závazky města Opavy představující splátky dlouhodobých přijatých půjčených prostředků dle uzavřených smluv a navyšuje o použití těchto zdrojů. Dále zde případně navyšuje rozpočet o zapojení zůstatku základního bankovního účtu (ZBÚ) z minulých let a tvorbu, případně plnění fondů.
VÝDAJE: Výdaje jsou členěny na potřeby jednotlivých odborů a akcí, požadavky jsou součástí materiálu. Některé z požadavků byly v rámci jednání vedoucích odborů s vedením města upraveny. Městské části mají navrženy celkové výdaje na základě výpočtu dle Statutu SMO.
CELKOVÁ REKAPITULACE
V rámci projednávání bodu na FV dne 5.12.2017 a následnou kontrolou byly zjištěny některé chyby ve sloupcích výhledů. Zasíláme materiál kompletně nový s původními i opravenými přílohami (jedná se o přílohy č. 2, 3, a 4). Dále v důvodové zprávě uvádíme, kde došlo ke změnám v přílohách č. 3 a 2. Příloha č. 4 byla rovněž upravena, v důvodové zprávě výřez z tabulky pro její obsáhlost neuvádíme. V ostatních přílohách zůstává stav nezměněn.
Opravy v Příloze č. 3, list Příjmy dle POL
Původní:
Nové:
Původní:
Nové:
Opravy v Příloze č. 3, list výdaje dle ORJ
Původní:
Nové:
Původní:
Nové:
S tím související konečná suma původní:
Konečná suma nová:
Opravy v příloze č.2 Původní:
Nové:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V Opavě dne 06.12.2017 Jméno a příjmení zpracovatele: Ing. Lenka Grigarová Podpis zpracovatele: Počet příloh: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Příloha č. 1: ukazatele rozpočtu na rok 2018 Příloha č. 2: ukazatele rozpočtového výhledu na roky 2019 - 2020 Příloha č. 3: návrh rozpočtu na rok 2018 a rozpočtový výhled 2019 - 2020 Příloha č. 4: příjmy a výdaje 2012 - 2027 Příloha č. 5: návrh rozpočtu na rok 2018 v odvětvovém členění (dle ODPA) Příloha č. 6: plnění příjmů sdílených daní a hazardu Příloha č. 7: podíl MČ
Příloha č. 8: opravena_priloha_c.2_ukazatele rozpočtového výhledu na roky 2019 - 2020 Příloha č. 9: opravena_priloha_c.3_návrh rozpočtu na rok 2018 a rozpočtový výhled 2019 - 2020 Příloha č. 10: opravena_priloha_c.4_příjmy a výdaje 2012 - 2027
|