Dne:

17. září 2018

Bod programu:

5/34

 

Věc:

Příslib zřizovatele k předfinancování
a spolufinancování investičních akcí základních škol

Důvod předložení:

Podmínka pro předložení projektu

Zpracoval:

Ing. Andrea Štenclová, pověřena řízením odboru školství

 

Předkládá:

p. Josef Stiborský, náměstek primátora

Projednáno v RMO:

89. schůze Rady SMO dne 8. 8. 2018

Požadavek na úpravu rozpočtu:

NE

 

Návrh usnesení:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zastupitelstvo města

 

 

schvaluje

 

 

podání projektové žádosti, předfinancování projektu, financování spoluúčasti, provedení technického zhodnocení majetku dotčeného realizací projektu 
a udržení výstupů min. po dobu udržitelnosti, tj. 5 let od ukončení realizace projektu

 

a)

Základní školy Opava, Englišova 82 – příspěvková organizace „Modernizace dvou počítačových učeben v ZŠ Englišova“ ve výši 3.200.000 Kč

 

b)

Základní školy Opava, Mařádkova 15 – příspěvková organizace „Zřízení nových odborných učeben a venkovní odborné učebny se zázemím“ ve výši 3.950.000 Kč 

 

c)

Základní školy Opava, Otická 18 – příspěvková organizace „Modernizace výuky přírodních věd“ ve výši 2.500.000 Kč

 

d)

Základní školy T. G. Masaryka Opava, Riegrova 13 – příspěvková organizace „Modernizace výuky na ZŠ TGM Opava“ ve výši 3.830.873 Kč

 

e)

Základní školy Opava, Vrchní 19 – příspěvková organizace „Modernizace IT“ ve výši 3.000.000 Kč

 

f)

Základní školy a Mateřské školy Opava-Malé Hoštice – příspěvková organizace „Vybudování a vybavení DÍLNY NÁPADŮ v budově školy a navazující vybudování venkovní učebny“ ve výši 1.000.000 Kč

 

g)

Základní školy Ilji Hurníka Opava, Ochranova 6 – příspěvková organizace „Zřízení a modernizace odborných učeben“ ve výši 3.500.000 Kč


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Důvodová zpráva

 

Statutární město Ostrava jako nositel Strategie integrované územní investice ostravské aglomerace vyhlásilo 10. výzvu k předkládání projektových záměrů Základní školy II (opatření 1.1.1 ITI ostravské aglomerace)
ve vazbě na výzvu č. 66 Řídícího orgánu Integrovaného regionálního operačního programu Infrastruktura pro vzdělávání – integrované projekty ITI.

 

Ředitelé opavských ZŠ projevili zájem o zapojení do této výzvy, díky které by si pořídili nebo vybavili níže uvedené učebny:

ITI

Název projektu

Očekávané celkové náklady na projekt
(Kč)

Základní škola Opava, Englišova 82 - příspěvková organizace (Příloha č. 1)

Modernizace PC učeben

3 200 000

Základní škola Opava, Mařádkova 15 - příspěvková organizace

Zřízení venkovní učebny v ZŠ Opava, Mařádkova 15

1 550 000

 (Příloha č. 2)

Stavební úpravy a rekonstrukce učebny informatiky včetně vybavení v ZŠ Opava, Mařádkova 15 (Krnovská 101)

1 200 000

 

Stavební úpravy a rekonstrukce učebny přírodopisu včetně vybavení v ZŠ Opava, Mařádkova 15 (Krnovská 101)

1 200 000

Základní škola Opava, Otická 18 - příspěvková organizace (Příloha č. 3)

Modernizace výuky přírodních věd

2 500 000

Základní škola T. G. Masaryka Opava, Riegrova 13 - příspěvková organizace

Rekonstrukce a vybavení učebny přírodopisu v ZŠ T. G. Masaryka

3 830 873

 (Příloha č. 4)

Vybudování a vybavení učeben cizích jazyků v ZŠ T. G. Masaryka

 

Rekonstrukce učebny informatiky v ZŠ T. G. Masaryka

Základní škola Opava, Vrchní 19 - příspěvková organizace (Příloha č. 5)

Vybudování odborné učebny IT

3 000 000

Základní škola a Mateřská škola Opava-Malé Hoštice - příspěvková organizace

Vybudování venkovní učebny v budově ZŠ

650 000

 (Příloha č. 6)

Rozšíření a vybavení keramické dílny v budově ZŠ

350 000

Základní škola Ilji Hurníka Opava, Ochranova 6 - příspěvková organizace

Modernizace a vybavení učeben fyziky a chemie

3 500 000

 (Příloha č. 7)

Vybudování multifunkční učebny (cizí jazyky a PC, nutný bezbariérový vstup)

CELKEM

 

20 980 873

 

 

 

 

 

Každý žadatel musí předložit souhlas zřizovatele obsahující souhlasné stanovisko s podáním projektové žádosti, předfinancováním projektu, financováním spoluúčasti a udržením výstupů min. po dobu udržitelnosti, tj. 5 let od ukončení realizace projektu. Souhlas zřizovatele je nutné doložit při podání projektové žádosti, tj. od 25. 9. 2018 do 31. 12. 2018.

 

Předpokládaná výše dotace -  90%        

Spoluúčast zřizovatele - 10%

 

Oficiální termín ukončení realizace projektů v rámci ITI II. je 31. 12. 2021.

 

Vzhledem k tomu že ukončení příjmu projektových žádostí je 31. 12. 2018, proces hodnocení projektů trvá min. 6 měsíců a ředitelé budou muset vyhlásit výběrová řízení na zhotovitele -  je nutné počítat s možnou realizací nejdříve na konci roku 2019. Vzhledem k tomu, že školy preferují období letních prázdnin, realizace by probíhala v roce 2020.

 

 

V případě schválení příslibu předfinancování ze strany zřizovatele bude nutné tyto finanční prostředky zabezpečit v rozpočtu na rok 2020.

 

 

Žádosti jednotlivých škol jsou přiloženy v přílohách č. 1 – 7.

V Opavě dne 9. srpna 2018

Jméno a příjmení zpracovatele: Ing. Andrea Štenclová

Podpis zpracovatele:

 

Počet příloh: 7