Dne:

17. 9. 2018

Bod programu:

8/34   

 

Věc:

Aktualizace strategie destinačního managementu turistické oblasti Opavské Slezsko

Důvod předložení:

Schválení aktualizace

Zpracoval:

Mgr. Dalibor Halátek, náměstek primátora

Předkládá:

Mgr. Dalibor Halátek, náměstek primátora

Projednáno v RMO:

5. 9. 2018

Požadavek na úpravu rozpočtu:

NE

 

Návrh usnesení:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zastupitelstvo města

 

 

schvaluje

 

aktualizaci strategie destinačního managementu turistické oblasti Opavské Slezsko

 

 

 

 

 

Důvodová zpráva

 

 

Strategie Turistické oblasti Opavské Slezsko pro období 2018 - 2023 vznikla a byla iniciována v návaznosti na ukončení platnosti strategie předcházející, dále na základě vzniku samostatného spolku Turistická oblast Opavské Slezsko, z.s. a v neposlední řadě vychází z potřeb řídit turistickou oblast Opavské Slezsko
a realizovat stanovené cíle. Její vznik je podporován zakladateli spolku a také partnery turistické oblasti Opavské Slezsko.

 

Strategie navazuje na:

        - Prioritní cíle z oblasti cestovního ruchu, jež byly definovány zakladateli spolku Turistická oblast Opavské Slezsko (Statutární město Opava, Místní akční skupina Opavsko, z.s. a Místní akční skupina Hlučínsko, z.s.), tedy zárovrealizátory strategie.

        - Plánované cíle a aktivity partnerů turistické oblasti Opavské Slezsko

        - Realizaci vlastních dlouhodobých cílů, které byly uvedeny v předchozí Marketingové strategii (např. Tvorba klíčových produktů, kapitola 10.2. atd.).

 

Strategie Turistické oblasti Opavské Slezsko byla vytvořena pro zajištění fungování
a směřování destinačního managamentu, pojmenování jeho hlavních cílů, a zároveň pro nastavení efektivních způsobů realizace těchto cílů. Jejím účelem je zmapování charakteru oblasti, jejího vybavení, potenciálu, důležitých stakeholderů (partnerů) a základních benefitů v podobě výsledků spolupráce na těchto stanovených cílech. Dále jsou nastaveny základní priority organizace a procesy (postupy) při realizaci cílů. Implementace strategie má zabezpečit splnění cílů do doby stanovené její platností.

 

Obsahem strategie je:

 

  1. ÚVODNÍ ČÁST

-       zpracována dle požadavků MMR (kontext vzniku, účel, uživatelé, relevantní dokumenty)

2. ANALYTICKÁ ČÁST

- popis problematických bodů v oblasti

- analýza prostředí

- analýza institucí zabývajících se cestovním ruchem v oblasti

- analýza destinační společnosti

- nástin vývoje při nulové variantě

- SWOT analýza oblasti

 

       3. VIZE a ZÁKLADNÍ CÍLE

     - obsahuje pojmenování základní vize destinačního managementu a vyjmenování jednotlivých cílů a podcílů

       4. POPIS CÍLŮ

       5. IMPLEMENTACE STRATEGIE

     - Rozpis plánu navrhovaných aktivit

     - Časový harmonogram

     - Rozpočet a zdroje financování

     - Návrh monitorovacího a evaluačního procesu a Řízení rizik

 

    6. PŘÍLOHY

 

    - seznam atraktivit a turistických cílů

    - seznam kulturních zařízení

    - seznam sportovních zařízení

    - seznam stravovacích zařízení

    - seznam eventů

 

S vytvořením a schválením tohoto dokumentu se nepojí žádné extra finanční náklady.

 

Na základě výše uvedených informací doporučujeme schválit strategii destinačního managementu, aby byla možná její realizace.

 

Pro obsáhlost není v papírové podobě vytištěna příloha č. 13.

 

 

V Opavě dne 29. 8. 2018

Jméno a příjmení zpracovatele: Mgr. Dalibor Halátek

Podpis zpracovatele:

 

Počet příloh: 13

Příloha č. 1: Území významné z hlediska ochrany přírody a krajiny

Příloha č. 2: Cyklotrasy

Příloha č. 3: Cyklostezky

Příloha č. 4: Vzdělávací instituce

Příloha č. 5: Aktivity a turistické cíle

Příloha č. 6: Ubytovací kapacity

Příloha č. 7: Statistika návštěvnosti s rozdělením na rezidenty a nerezidenty

Příloha č. 8: Gastronomická a stravovací zařízení

Příloha č. 9: Wellness služby a zařízení

Příloha č. 10: Sportovní a volnočasové služby a zařízení

Příloha č. 11: Kulturní zařízení

Příloha č. 12: Nositelé značky OPAVSKÉ SLEZSKO regionální produkt

Příloha č. 13: Strategie destinačního managementu TO OS