|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dne: |
17. 9. 2018 |
Bod programu: |
8/34 |
||||||||
|
|||||||||||
Věc: |
Aktualizace strategie destinačního managementu turistické oblasti Opavské Slezsko |
||||||||||
Důvod předložení: |
Schválení aktualizace |
||||||||||
Zpracoval: |
Mgr. Dalibor Halátek, náměstek primátora |
||||||||||
Předkládá: |
Mgr. Dalibor Halátek, náměstek primátora |
||||||||||
Projednáno v RMO: |
5. 9. 2018 |
||||||||||
Požadavek na úpravu rozpočtu: |
NE |
Návrh usnesení:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
Zastupitelstvo města |
||||||||||
|
|
schvaluje
aktualizaci strategie destinačního managementu turistické oblasti Opavské Slezsko |
|||||||||
|
|
|
Důvodová zpráva
|
Strategie Turistické
oblasti Opavské Slezsko pro období 2018 -
2023 vznikla a byla iniciována v
návaznosti na ukončení platnosti strategie předcházející,
dále na základě vzniku samostatného spolku Turistická oblast Opavské Slezsko,
z.s. a v neposlední řadě vychází z potřeb řídit turistickou oblast Opavské
Slezsko
Strategie navazuje na: ● - Prioritní cíle z oblasti cestovního ruchu, jež byly definovány zakladateli spolku Turistická oblast Opavské Slezsko (Statutární město Opava, Místní akční skupina Opavsko, z.s. a Místní akční skupina Hlučínsko, z.s.), tedy zároveň realizátory strategie. ● - Plánované cíle a aktivity partnerů turistické oblasti Opavské Slezsko ● - Realizaci vlastních dlouhodobých cílů, které byly uvedeny v předchozí Marketingové strategii (např. Tvorba klíčových produktů, kapitola 10.2. atd.).
Strategie Turistické oblasti Opavské Slezsko byla
vytvořena pro zajištění fungování
Obsahem strategie je:
- zpracována dle požadavků MMR (kontext vzniku, účel, uživatelé, relevantní dokumenty) 2. ANALYTICKÁ ČÁST - popis problematických bodů v oblasti - analýza prostředí - analýza institucí zabývajících se cestovním ruchem v oblasti - analýza destinační společnosti - nástin vývoje při nulové variantě - SWOT analýza oblasti
3. VIZE a ZÁKLADNÍ CÍLE - obsahuje pojmenování základní vize destinačního managementu a vyjmenování jednotlivých cílů a podcílů 4. POPIS CÍLŮ 5. IMPLEMENTACE STRATEGIE - Rozpis plánu navrhovaných aktivit - Časový harmonogram - Rozpočet a zdroje financování - Návrh monitorovacího a evaluačního procesu a Řízení rizik
6. PŘÍLOHY
- seznam atraktivit a turistických cílů - seznam kulturních zařízení - seznam sportovních zařízení - seznam stravovacích zařízení - seznam eventů
S vytvořením a schválením tohoto dokumentu se nepojí žádné extra finanční náklady.
Na základě výše uvedených informací doporučujeme schválit strategii destinačního managementu, aby byla možná její realizace.
Pro obsáhlost není v papírové podobě vytištěna příloha č. 13.
V Opavě dne 29. 8. 2018 Jméno a příjmení zpracovatele: Mgr. Dalibor Halátek Podpis zpracovatele:
Počet příloh: 13 Příloha č. 1: Území významné z hlediska ochrany přírody a krajiny Příloha č. 2: Cyklotrasy Příloha č. 3: Cyklostezky Příloha č. 4: Vzdělávací instituce Příloha č. 5: Aktivity a turistické cíle Příloha č. 6: Ubytovací kapacity Příloha č. 7: Statistika návštěvnosti s rozdělením na rezidenty a nerezidenty Příloha č. 8: Gastronomická a stravovací zařízení Příloha č. 9: Wellness služby a zařízení Příloha č. 10: Sportovní a volnočasové služby a zařízení Příloha č. 11: Kulturní zařízení Příloha č. 12: Nositelé značky OPAVSKÉ SLEZSKO regionální produkt Příloha č. 13: Strategie destinačního managementu TO OS |
|
|