Dne:

23. 4. 2018

Bod programu:

17/31

 

Věc:

Dohoda o úpravě vzájemných práv a povinností, Hrnčířská 13,15 Opava

Důvod předložení:

Zajištění úkolů vyplývajících z náplně odboru majetku města

Zpracoval:

Mgr. Bc. Pavel Vltavský, Mgr. Ivana Sýkorová

Předkládá:

Ing. Martin Víteček

Projednáno v RMO:

11. 4. 2018

Požadavek na úpravu rozpočtu:

ANO

 

Návrh usnesení:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zastupitelstvo města

 

 

schvaluje

 

a)

dohodu o úpravě vzájemných práv a povinností, (MMOPP009XB5A), mezi Statutárním městem Opava se sídlem Horní náměstí 69, 746 26 Opava, IČ 00300535, zastoupeným Ing. Radimem Křupalou, primátorem města, jako pronajímatelem a CeliaCeli s.r.o., se sídlem Antonína Sovy 1211/16, Kateřinky, 747 05 Opava, IČ: 04957784, zastoupen Mgr. Karin Římanovou, jednatelkou, jako nájemcem

 

b)

Změna rozpisu rozpočtu č. ZRR/2018//Z

 

 

ve výdajích – odbor majetku města

 

 

a)

oddělení správy a evidence budov

 

 

 

 

budovy haly a stavby

 

 

 

 

(3613,6121,00000000,0051,0001035000000)

  + 97.309,00 Kč

 

 

 

 

 

 

 

 

opravy a udržování – nebyt.prostory

 

 

 

 

(3613,5171,00000000,0051,0001035000000)

  - 97.309,00 Kč

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Důvodová zpráva

Statutární město Opava je vlastníkem budovy č.p. 350, objekt k bydlení, která je součástí pozemku parc. č. 510 a budovy č.p. 351, objekt k bydlení, která je součástí pozemku parc. č. 509, obě ležící v části obce Město, v katastrálním území Opava - Město, na adrese Opava, Hrnčířská 350/13 a 351/15 (dále také jen „předmět nájmu“).

 

Nájemce měl v pronájmu, na základě platné smlouvy, prostory sloužící podnikání o celkové výměře 119,94 m2, nacházející se v prvním nadzemním podlaží za účelem provozování prodejny s bezlepkovými potravinami, bezlepkové cukrárny s dětským koutkem a osvětové činnosti v oblasti celiakie a zdravého životního stylu (dále také jen „předmět nájmu“). 

 

Smlouva o nájmu byla podepsána dne 17. 8. 2016. Společnost provedla rekonstrukci pronajatých prostor, a vzhledem k tomu, že je bylo třeba zkolaudovat pro kavárnu, tak bylo nutno dodržet spoustu podmínek (vzduchotechnika, nové sociální zařízení apod.). Doba rekonstrukce se prodloužila, a k otevření provozovny došlo až v lednu 2017. Po celou dobu rekonstrukce byl řádně placen nájem i zálohy na služby.

 

Provozovna bohužel nebyla příliš navštěvována, a proto se nájemce rozhodl svou činnost ukončit dohodou ke dni 31. 12. 2017. Prostor byl řádně předán zpět Statutárnímu městu Opava.

 

Dne 17. 1. 2018 podal nájemce „Žádost o finanční kompenzaci za technické zhodnocení prostor v majetku města“ ve výši 364.421,00 Kč. Předložil tabulku s přehledem realizovaných investic včetně revizí a odborných zpráv a fotodokumentaci.  

 

Nájemce si je vědom, že v uzavřené nájemní smlouvě se zavázal, že v případě ukončení nájemního vztahu nemá nárok na úhradu nákladů, nicméně má za to, že značně zhodnotil majetek města a tím zvýšil tržní hodnotu prostoru.  Žádá proto o zvážení a finanční kompenzaci nákladů alespoň v částečné výši.

 

Majetková komise na svém jednání dne 29. 1. 2018 doporučila finanční kompenzaci pouze za technické zhodnocení, které v prostoru zůstává a prokazatelně bylo nutné udělat pro denní chod provozovny, (dle faktur dodaných žadatelem) sníženou o 10% amortizace. Tabulka se zhotovenými pracemi je součástí dohody.

 

Nebylo zadáno zhotovení případného znaleckého posudku na odvedené práce, protože provozovna je téměř nová, málo používaná a vše je doloženo fakturami.

 

Rada města Opavy na svém jednání dne 14. 2. 2018 schválila ke kompenzaci částku 97.309,00 Kč včetně platné výše DPH.  Následný návrh dohody byl radou schválen dne 11. 4. 2018.

 

Odbor majetku města předkládá ke schválení dle předloženého usnesení.

V Opavě dne 9. 4. 2018

Jméno a příjmení zpracovatele: Mgr. Bc. Pavel Vltavský, Mgr. Ivana Sýkorová

Podpis zpracovatele:

 

Počet příloh:7

Příloha č. 1: Smlouva o nájmu prostoru sloužícího podnikání MMOPP009XD5W

Příloha č. 2: Dohoda o ukončení smlouvy o nájmu MMOPP009XC48

Příloha č. 3: Žádost o kompenzaci včetně revizí a odborných zpráv

Příloha č. 4: Zápis z majetkové komise

Příloha č. 5: Přehled zhotovených prací

Příloha č. 6: Dohoda o úpravě vzájemných práv a povinností MMOPP009XB5A včetně předkládacího návrhu

Příloha č. 7: fotodokumentace