|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dne: |
17. 9. 2018 |
Bod programu: |
21/34 |
||||||||
|
|||||||||||
Věc: |
Výběr provozovatele kanalizace statutárního města Opava – smlouva |
||||||||||
Důvod předložení: |
uzavření smlouvy s vybraným
dodavatelem v souladu se zákonem |
||||||||||
Zpracoval: |
Mgr. Bc. Pavel Vltavský, vedoucí odboru majetku města |
||||||||||
Předkládá: |
Ing. Martin Víteček |
||||||||||
Projednáno v RMO: |
rozhodnutí o výběru dodavatele - 88. RMO schválení smlouvy – 91. RMO |
||||||||||
Požadavek na úpravu rozpočtu: |
NE |
Návrh usnesení:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
Zastupitelstvo města |
||||||||||
|
1. |
bere na vědomí |
|||||||||
|
|
rozhodnutí Rady SMO ze dne
18. 7. 2018 usnesení č. 3332/88 RM 18, kterým rozhodla v souladu
s ust. § 122 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve
znění pozdějších předpisů o výběru dodavatele koncesního řízení, |
|||||||||
|
2. |
schvaluje |
|||||||||
|
|
smlouvu, (MMOPP00IT8FO), mezi statutárním městem Opava
se sídlem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Důvodová zpráva |
|||||||||||
Dne 24. 1. 2018 na svém 77. jednání Rada SMO rozhodla o
zahájení koncesního řízení na služby
s názvem „Výběr provozovatele kanalizace statutárního města Opava“. Ve
vztahu k zákonu se jedná Dne 5. 9. 2018 na svém 91. jednání Rada SMO schválila smlouvu o nájmu a provozování kanalizací mezi statutárním městem Opava se sídlem Horní náměstí 69, 746 26 Opava, IČ: 00300535 a společností Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s. se sídlem 28. října 1235/169, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava, IČ: 45193665, která musí být schválena také Zastupitelstvem SMO.
Jedná
se o koncesní řízení na zadání koncese dle § 174 zákona a plně v souladu
s dokumentem Pravidla pro žadatele a příjemce podpory v Operačním
programu Životní prostředí pro období 2014-2020, verze 15, znění účinné od 2.
1. 2018, a to formou jednofázového řízení, ve kterém zadavatel vyzývá
dodavatele Koncesní dokumentace je přístupná na profilu zadavatele: https://zakazky.opava-city.cz/vz00000350
Předmět veřejné zakázky: Předmětem koncesního řízení je zajištění provozování cca 21,44 km kanalizace na území města včetně jedné ČOV v městské části Vávrovice. V lokalitě Kylešovice, Malé Hoštice, Jaktař vlastní statutární město Opava oddílnou kanalizaci, kterou na základě provozních smluv provozuje společnost Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava, a.s. (dále jen "SmVaK"). V lokalitě Vávrovice kanalizaci a ČOV provozuje městská část Vávrovice. V ostatních městských částech (Milostovice, Podvihov, Vlaštovičky, Zlatníky, Komárov a Suché Lazce) existuje jednotná kanalizace ve vlastnictví statutárního města Opava bez čištění odpadních vod na ČOV, která není předmětem provozování v rámci tohoto koncesního řízení. Ke všem kanalizacím v městských částech existuje připravená projektová dokumentace pro výstavbu nové oddílné kanalizace včetně čištění na ČOV. Projekty mají již vydaná stavební povolení. Druhým vlastníkem kanalizace na území zadavatele je společnost SmVaK. SmVaK vlastní cca 147,67 km kanalizace na území města včetně centrální ČOV o projektované kapacitě 149 000 EO. Na kanalizaci SmVaK je napojeno cca 18,96 km kanalizace ve vlastnictví statutárního města Opava. Mezi kanalizaci ve vlastnictví statutárního města Opava a SmVaK existuje celkem 16 různých nápojných bodů. Statutární
město Opava dále nově buduje kanalizaci a ČOV v lokalitách Vlaštovičky,
Jarkovice, Zlatníky - Zlatníky a Milostovice - splašková kanalizace - registrační číslo projektu: CZ.05.1.30/0.0/0.0/15_021/0001236 - předpoklad ukončení stavebních prací - 14. 12. 2018; - Vlaštovičky + Jarkovice - splašková kanalizace - registrační číslo projektu: CZ.05.1.30/0.0/0.0/16_042/0004702 - předpoklad ukončení stavebních prací - 14. 12. 2019.
Doba plnění závazků z koncesní smlouvy: Koncesionář zahájí svou činnost po uzavření koncesní smlouvy, a to přebíráním kanalizace. Zadavatel stanovil dobu provozování dle koncesní smlouvy od 1. 1. 2019 do 31. 12. 2028.
Výběr dodavatele: Otevírání obálek s nabídkami
ke koncesnímu řízení se uskutečnilo dne 13. 6. 2018 v 13:00 hodin. Koncesní
řízení pro statutární město Opava externě administruje v souladu s § 43
zákona Ing. Jaroslav Glogar (jednatel společnosti J2V services s.r.o.). Ve
lhůtě pro podání nabídek byla doručena jediná nabídka, a to nabídka účastníka
Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava a.s. Tato nabídka splnila
podmínky zákona dle § 107 odst. 2 a § 110 odst. 2 zákona, kdy komise pro
otevírání obálek s nabídkami zjistila,
Posouzení nabídek Komise posoudila nabídku a zjistila, že účastník prokázal splnění kvalifikační způsobilosti. Komise dále provedla ověření výsledků kontroly Soutěžního nástroje, který obsahuje výsledné hodnoty dílčího hodnotícího kritéria – „Soutěžní cena v Kč/m3“. Kontrola
výpočtu hodnoty výše uvedeného dílčího hodnotícího kritéria dle nabídky
účastníka byla provedena nezávislým výpočtem s využitím SW ve formátu Excel,
který byl součástí koncesní dokumentace. Výsledná
hodnota (dle kontrolního výpočtu) dílčího hodnotícího kritéria – „Soutěžní
cena v Kč/m3“ byla Komise dále posoudila
ekonomickou výhodnost nabídky z pohledu výše ceny pro stočné pro odběratele
Nabízená
cena pro stočné v roce 2019 činí 37,33 Kč bez DPH/m3.
Stávající regionální cena v roce 2018 regionálního provozovatele
v Moravskoslezském kraji, kterým je společnost Severomoravské vodovody Účastník ve své nabídce předložil povinnou přílohu - pomocné výpočty pro stanovení ceny odpadní vody předané a výpočet ceny chemikálií pro zadání do platebního mechanismu. Část hodnot v pomocné tabulce byla v koncesní dokumentaci nastavena zadavatele dle nejlepších současných informací. Tyto hodnoty budou při podpisu smlouvy aktualizovány dle v té době nejlepší dostupné znalosti. S největší pravděpodobností bude možné docílit regionální ceny pro stočné pro odběratele před podpisem smlouvy.
Náklady provozovatele na smluvní služby pro vlastníka, které nevstupují do ceny pro stočné pro odběratele, jsou dle nabídky účastníka ve výši 147,1 tis. Kč za rok. Za 10 let to bude 1 471 tis. Kč. Jedná se mezi jinýma o tyto činnosti: · řádně a včas uplatňovat práva z odpovědnosti za vady Majetku (i u nových staveb, které jsou v záruce), · vést pro Vlastníka Majetkovou Evidenci a Provozní Evidenci, · poskytovat Vlastníkovi tzv. vybrané údaje z Majetkové Evidence a Provozní Evidence v dostatečném předstihu, · vyhodnocení zkušebního provozu pro ČOV Zlatníky a ČOV Vlaštovičky, · součinnost provozovatele na zpracování plánu investic a obnovy.
Dále
dne 22. 8. 2018 obdržel zadavatel stanovisko Ministerstva financí o splnění
podmínek § 186 zákona
|
|||||||||||
V Opavě dne 6. 9. 2018 Jméno a příjmení zpracovatele: Mgr. Bc. Pavel Vltavský Podpis zpracovatele:
Počet příloh: 20 |
|||||||||||
Příloha č. 1: Protokol z jednání komise pro otevírání obálek Příloha č. 2: Protokol o jednání komise pro posouzení nabídek Příloha č. 3: Soutěžní formulář - nabídka účastníka Příloha č. 4: Soutěžní formulář – kontrola Příloha č. 5: Smlouva o nájmu a provozování kanalizací Příloha č. 6: Smlouva – příloha č. 1 (část 01,03, 04, 05 – pouze v elektronické podobě) Příloha č. 7: Smlouva – příloha č. 1 (část 02 – pouze v elektronické podobě) Příloha č. 8: Smlouva – příloha č. 2 Příloha č. 9: Smlouva – příloha č. 3 Příloha č. 10: Smlouva – příloha č. 4 Příloha č. 11: Smlouva – příloha č. 5a Příloha č. 12: Smlouva – příloha č. 5b (pouze v elektronické podobě) Příloha č. 13: Smlouva – příloha č. 5c (pouze v elektronické podobě) Příloha č. 14: Smlouva – příloha č. 6 Příloha č. 15: Smlouva – příloha č. 7 Příloha č. 16: Smlouva – příloha č. 8 Příloha č. 17: Smlouva – příloha č. 9 Příloha č. 18: Smlouva – příloha č. 10 Příloha č. 19: Stanovisko Ministerstva financí Příloha č. 20: Stanovisko Státního fondu životního prostředí ČR (pouze v elektronické podobě) |